Czas czytania:2 Minuty, 9 Sekundy

1. Linki ze stron internetowych uczelni

Prawdopodobnie niezwykle trudno jest uzyskać link ze strony internetowej uczelni. Ogólnie masz rację, ale przedstawimy Ci małą sztuczkę. Prawie każda uczelnia ma własne centrum kariery, w którym właściciele firm zamieszczają ogłoszenia o pracę lub staż. Jesteś wtedy proszony o stworzenie profilu pracodawcy i staranne wypełnienie go. Prawdopodobnie możesz opublikować łącze do zasobu internetowego na poziomie konta. Po uzupełnieniu konta opublikuj reklamę i link do witryny. Ważne jest, aby Twoje konto i reklama były szczegółowe i zawierały wyczerpujące informacje o Tobie i Twojej firmie. Pamiętaj, że im więcej tekstu wokół linku, tym silniejszy link, więc nie lekceważ wypełnienia informacji. W żadnym wypadku nie zachęcamy Cię do zamieszczania fałszywych ogłoszeń o pracę, ale jeśli szukasz nowych pracowników dla swojej firmy – poświęć chwilę, aby uzyskać dobre linki ze stron uczelni. Dobrze byłoby ustalić uniwersytety, które są odpowiednie dla twojej dziedziny. Na przykład, jeśli Twoja firma jest związana z branżą turystyczną, skup się na uniwersytetach i uczelniach oferujących turystykę.

2. Napisz rekomendację i uzyskaj link

Czy kiedykolwiek zamawiałeś produkt lub usługę? Prawdopodobnie robisz to regularnie. Sprawdź strony internetowe ich dostawców i sprawdź, czy mają stronę polecającą, na której polecają ich zadowoleni klienci. W większości przypadków obok każdej rekomendacji znajduje się link do strony zadowolonych klientów. Są to jedne z najprostszych linków, ale jednocześnie są dość cenne, ponieważ spamerzy raczej nie będą w stanie użyć tej techniki.  Napisz artykuł do swoich dostawców i powiedz im, że jesteś zadowolony z ich pracy i chciałbyś zostawić im rekomendację. Najprawdopodobniej na stronie rekomendacji oprócz linku będziesz mógł wskazać: nazwę swojej firmy oraz zdjęcie lub logo, co jest dla Ciebie dodatkowym plusem.

3. Linki z Wikipedii

Chociaż linki z Wikipedii są nofollow, Wikipedia pozostaje źródłem, któremu bezwarunkowo ufają nie tylko Google, ale także sami użytkownicy. Natknęliśmy się na artykuły w Internecie, które podpowiadają, jak znaleźć martwe linki, aby zastąpić je własnymi, ale zalecamy, abyś tego nie robił, ale starał się przyczyniać do rozwoju Wikipedii. Poszukaj już utworzonych wpisów, które są jak najbardziej zbliżone do tematu Twojej firmy. Przeczytaj artykuł i zastanów się, jak możesz wzbogacić zawarte w nim informacje. Prawie na pewno będzie coś do dodania, ponieważ wszystkie artykuły Wikipedii są pisane przez wolontariuszy-amatorów. Utwórz akapit zawierający wartościowe i przydatne informacje w duchu artykułu i podaj link do własnej witryny jako źródła. Źródła są wymienione pod samym artykułem. Jeśli nie znalazłeś odpowiedniego artykułu, możesz stworzyć nowy i napisać. Za kilka dni jeden z redaktorów Wikipedii dokona przeglądu stworzonego przez Ciebie materiału i pozostawi go z linkiem, pod warunkiem, że podane przez Ciebie informacje są wartościowe i przydatne dla czytelników.

Ostatnia aktualizacja wpisu 2022-09-22

Autor publikacji:

Rafał Jóśko

Od 1987 roku Fanatyk dobrego SEO oraz UX. Właściciel kilku dobrze prosperujacej agencji SEO & SEM Woobox oraz sklepów internetowych w konkurencyjnych branżach.

Kliknij na gwiazdkę i oceń!

Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:

Poprzedni wpis Czym jest chatbot i jak pomoże Twojej firmie?
Następny wpis Jak często nowe posty powinny być publikowane na Twoim blogu