Czas czytania:3 Minuty, 26 Sekundy

Ostatnia aktualizacja wpisu: 2022-10-06

Przede wszystkim obsługa sklepu internetowego jest bardzo monotonna. Przyjrzyjmy się wystawianiu przedmiotów na sprzedaż. Trzeba uzupełnić do każdego tytuł, dodać opis i zdjęcia, ustalić cenę, sposoby wysyłki, wpisać stany magazynowe, tagi, dobrać kategorie i ewentualne warianty. To sporo kliknięć, które trzeba wykonać przy dodawaniu KAŻDEGO przedmiotu do sklepu. Jeśli masz ich dodać dziesięć, to pewnie nie jest to problemem. A co jeśli masz dodać szybko 300 nowych produktów? Albo 1000? To już jest prawdziwe wyzwanie, ale problemem nie jest trudność tego zadania, a jego żmudność. Wielu przedsiębiorców uważa takie zadania za nudne. Tym bardziej że doskonale wiedzą o tym, że mogliby czas spędzić lepiej i wydajniej. 

W każdym sklepie internetowym jest dużo powtarzalnych zadań. Z tego powodu początkowa euforia i radość ze startu sklepu zmieniają się w znużenie i przedwczesne wypalenie zawodowe. Ale można tego uniknąć. 

Wirtualni asystenci to im należy delegować zadania

Nie lubisz czegoś robić? Nudzą Cię niektóre zadania? Boisz się, że osiwiejesz od tego klikania? 

Deleguj!

Oddaj te zadania wyspecjalizowanej osobie. Zrzuć z siebie ciężar i zacznij na nowo cieszyć się z prowadzenia sklepu. Ale bez problemów i zawracania sobie głowy drobiazgami. Dobra wirtualna asystentka zadba o to, żebyś mogła skupić się na tym, co jest dla Ciebie najważniejsze i co przynosi Ci najwięcej satysfakcji. 

Dzięki WA będziesz mogła zająć się projektowaniem nowych produktów, szukaniem kontrahentów, dążeniem za inspiracją, rozwojem osobistym… albo po prostu wreszcie zrobisz sobie urlop.

Czym zajmuje się wirtualny asystent/ka?

Nie ma ustalonych zadań, które wykonują wirtualni asystenci, a zadania różnią się w zależności od zlecającego. Oto niektóre z najczęstszych prac powierzanych wirtualnym asystentom:

Obsługa klienta

W przypadku firm oferujących produkty lub usługi, wirtualni asystenci mogą być pierwszym punktem kontaktowym dla klientów szukających pomocy w rozwiązywaniu problemów lub miejsca na przekazanie informacji zwrotnej. Wirtualni asystenci mogą rozwiązywać podstawowe problemy lub udzielać porad dotyczących produktów. Jeśli nie są w stanie pomóc klientowi, mogą przekierować zapytanie do odpowiedniej osoby w firmie.

Wprowadzanie danych

Nie wszystkie zadania mieszczą się pod parasolem pracy administracyjnej; istnieje szeroka gama obowiązków, które wirtualni asystenci mogą podjąć, w tym wprowadzanie danych. W tej roli, wirtualny asystent może łatwo skompilować dane, sprawdzić dokładność i usunąć niepotrzebne rekordy. Jest to szczególnie korzystne w przypadku prowadzenia sklepu internetowego.

Publikacja w mediach społecznościowych.

Chociaż wiele firm rozumie znaczenie obecności online oraz kontaktu wirtualnego z potencjalnymi klientami lub klientami to jednak wymagania dotyczące zarządzania mediami społecznościowymi mogą czasami wydawać się niekończące. Wirtualni asystenci są pomocni w odpowiadaniu na komentarze i komunikowaniu się z klientami, ale mogą również publikować posty według harmonogramu, a nawet publikować reklamy.

Zarządzanie treścią

Jeśli używasz treści redakcyjnych do kierowania ruchu do swojej witryny w celu zwiększenia świadomości marki, to prawdopodobnie wiesz jaka ogromna ilość pracy jest wymagana podczas tworzenia treści do internetu. Wirtualny asystent może pomóc w zarządzaniu całym procesem, organizowaniu copywriterów, przeprowadzenia procesu publikacji na stronie ułatwiając Tobie skupienie się na rozwijaniu sklepu internetowego.

Badania i analizy

Każda firma musi polegać na badaniach oraz analizie sklepu, analiza rynku lub wydajności sprzedaży. Zazwyczaj przygotowanie zestawień jest niezwykle czasochłonne z tego powodu niektóre firmy korzystają z wirtualnych asystentów, aby pomóc w przygotowaniu raportów. Ponieważ zadania te są zazwyczaj bardziej manualne doskonale sprawdzają się w tym wirtualni asystenci specjalizujących się w analizie danych.

Prace administracyjn.

Wirtualni asystenci są najczęściej zatrudniani do prac administracyjnych. Obejmuje to planowanie spotkań, rezerwację podróży, organizowanie kalendarzy, a nawet odbieranie telefonów.

Księgowość w firmie

Śledzenie finansów jest istotną częścią prowadzenia rentownego biznesu, a wirtualni asystenci mogą pomóc w zarządzaniu budżetem, dokonywaniu zakupów i śledzeniu wydatków.

Osobisty asystent

Wirtualni asystenci oprócz swoich standardowych obowiązków mogą pomóc w organizacji zadań poza pracą. Rezerwowanie wakacji, organizowanie kalendarza oraz kupowanie prezentów dla przyjaciół i rodziny to jedne z obowiązków osobistych wirutalnych asystentów

Korzyści wynikające z zatrudnienia wirtualnych asystentów

Dla klienta, jedną z zalet zatrudniania wirtualnego asystenta jest elastyczność umowy oraz usług, których potrzebują. W zależności od warunków umowy, niektórzy wirtualni asystenci mogą być opłacani za zadanie, a nie za godzinę.

Dla właścicieli małych firm wynajęcie wirtualnego asystenta może pomóc uwolnić cenne godziny, by skupić się na rozwoju firmy i generowaniu przychodów. To może być łatwiejsze i bardziej opłacalne, by zlecić zadania, które są żmudne i czasochłonne.

Wpis dodany przez:

Rafał Jóśko - Agencja SEO&SEM Woobox.pl

Od 1987 roku Fanatyk dobrego SEO oraz UX. Właściciel dobrze prosperującej agencji SEO & SEM Woobox oraz sklepów internetowych w konkurencyjnych branżach.

Kliknij na gwiazdkę i oceń!

Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni wpis Dekoracja okna kuchennego firankami
Następny wpis Kokon niemowlęcy – jak skompletować zestaw?