Czas czytania:3 Minuty, 57 Sekundy

Ostatnia aktualizacja wpisu: 2022-10-11

Co miesiąc powstaje wiele nowych firm z różnych branży. Niektóre z nich osiągną sukces, inne niestety nie przetrwają. I tych drugich jest znacznie więcej, niż tych pierwszych. Większość założonych biznesów niestety upada. Upadają pomimo posiadania świetnych pomysłów i bycia we właściwym miejscu we właściwym czasie. Na każdy udany biznes, są setki porażek. Jest wiele rzeczy, które mogą spowodować, że firma zawiedzie, ale w tym poście będę mówił o 10 głównych powodach, dla których firmy zawodzą.

Brak planowania w firmie

Najczęstszą przyczyną niepowodzeń firm jest brak planowania. Nie przeznaczają wystarczająco dużo czasu i zasobów na swój projekt, co prowadzi do tego, że produkt jest wprowadzany na rynek z opóźnieniem lub niekompletny. Jest to bardzo częsty błąd wśród małych firm, ale może się zdarzyć również dużym korporacjom. W rezultacie firma nie będzie w stanie sprzedać swoich produktów lub usług, tym samym nie osiągając celu, jakim jest zarabianie pieniędzy.

Krótkowzroczne spojrzenie na rynek

Jeśli sprzedajesz produkt na rynku, na którym jest on już nasycony, to nie jest to dobra wiadomość. Jest już wystarczająca konkurencja, która obniża ceny, a Ty możesz nie być w stanie konkurować. Sprzedawcy muszą znaleźć sposób na wyróżnienie swoich produktów z tłumu, w przeciwnym razie będą cierpieć z powodu niskiej sprzedaży i w końcu znikną z rynku.

Słaby wybór produktów

Jeśli masz zamiar coś sprzedać, upewnij się, że jest to coś, co ludzie chcą lub potrzebują! Nie trać czasu, próbując sprzedać coś, czego nikt nie chce, bo bez względu na to, jak świetny jest twój biznesplan, nie uda się, jeśli nie masz solidnej oferty produktów, które ludzie chcą kupić.

Brak wiedzy marketingowej

W dzisiejszym cyfrowym świecie, firmy muszą sprzedawać się online, jak również offline poprzez tradycyjne metody, takie jak reklama drukowana i kampanie direct mail. Wiele firm nie ma zasobów lub wiedzy wymaganej do budowania skutecznej obecności online, więc kończy się płacąc innym, aby zrobić tę pracę dla nich zamiast, który często kosztuje więcej niż zatrudnianie eksperta od marketingu, który zajmie się tymi zadaniami. W rezultacie małe firmy walczą o pozyskanie nowych klientów i wzrost przychodów, co może prowadzić do zamknięcia ich drzwi, zanim będą miały szansę osiągnąć swój pełny potencjał.

Ignorowanie innowacji w biznesie

Firmy, które nie wprowadzają innowacji, nie przetrwają długo, jeśli w ogóle. Innowatorzy to ci, którzy tworzą coś nowego lub ulepszają istniejący produkt lub usługę w znaczący sposób. To ludzie, którzy wpadają na pomysły i je realizują, którzy podejmują ryzyko i nie grają bezpiecznie. Świat potrzebuje innowatorów – dzięki nim rzeczy są świeże, ekscytujące i interesujące.

Złe zarządzanie firmą

Złe zarządzanie może również prowadzić do porażki, ponieważ skutkuje niską wydajnością i niską jakością pracy pracowników. Menedżer, który nie motywuje odpowiednio pracowników, może spowodować, że stracą oni zainteresowanie swoją pracą i będą wykonywać ją słabo z powodu braku motywacji lub zainteresowania tym, co robią. Złe zarządzanie powoduje również konflikty między pracownikami, co może prowadzić do niskiego morale, wysokiego wskaźnika rotacji i większej niż zwykle liczby wypadków przy pracy z powodu stresu w pracy.

Słaba polityka cenowa firmy

Polityka cenowa jest jednym z najważniejszych elementów każdego biznesu. To właśnie poprzez ceny komunikujesz swoim klientom, czego powinni oczekiwać pod względem jakości i wartości, i to właśnie poprzez ceny komunikujesz sobie, co twój produkt lub usługa jest dla ciebie warta. Jeśli nie masz dobrego uchwytu na ceny, to każda inna inicjatywa marketingowa może być łatwo podważona.

Słaba obsługa klienta i wsparcie w firmie

Obsługa klienta nie polega tylko na tym, jak uprzejmy jesteś odbierając telefon lub odpowiadając na e-maile – chodzi o to, jak szybko i skutecznie rozwiązujesz problemy, gdy klienci je mają. Chodzi również o to, jak dobrze poinformowani są Twoi pracownicy o Twoich produktach i usługach, aby mogli odpowiadać na pytania dotyczące tych produktów bez konieczności ciągłego szukania odpowiedzi (co sprawia, że wyglądają źle). Wreszcie, obsługa klienta polega na zrozumieniu, co motywuje ludzi, którzy kupują od Ciebie i upewnieniu się, że ich potrzeby są zaspokajane przez Twoją organizację na każdym etapie procesu zakupu.

Stawianie nierealistycznych celów

Jeśli wyznaczysz nierealistyczne cele dla swojej firmy, możesz skończyć z rozczarowaniem, gdy ich nie osiągniesz. Nierealistyczne cele mogą również prowadzić do rozczarowania wśród pracowników, którzy czują, że nie są doceniani ani nagradzani za swoje wysiłki. Wyznaczając realistyczne cele na podstawie dotychczasowych wyników, będziesz w stanie określić, czy Twoja firma jest naprawdę na dobrej drodze do sukcesu, czy też istnieją obszary, które wymagają poprawy przed osiągnięciem celu.

Brak jasnej wizji lub misji firmy

Bardzo ważne jest, aby mieć jasną wizję i misję, aby członkowie twojego zespołu wiedzieli, dokąd zmierzają i co muszą zrobić. Pomoże im to lepiej zrozumieć swoje role i będą bardziej zmotywowani do osiągnięcia swoich celów, jak również celów firmy. Dobry lider powinien zawsze być w stanie jasno wyartykułować swoją wizję i upewnić się, że wszyscy rozumieją ją wystarczająco dobrze, aby mogli pracować nad osiągnięciem tych celów razem jako zespół.

Wpis dodany przez:

Eliza z obcasywsieci.pl

Od 2012 roku dzieli się wiedzą i pasją z internautami. Absolwent Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji. Doświadczony pedagog z ciekawymi przemyśleniami dotyczącymi różnych sfer życiowych. Publikuje na obcasywsieci.pl od 2014

Kliknij na gwiazdkę i oceń!

Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni wpis 10 największych atrakcji Wrocławia.
Następny wpis 10 objawów świadczących o tym, że potrzebujesz odpoczynku. Sprawdź czy występują u Ciebie!