Czas czytania:3 Minuty, 33 Sekundy

Ostatnia aktualizacja wpisu: 2022-10-06

makaron
http://pixabay.com/pl/spaghetti-spaghetti-carbonara-7113/

Dobra dieta powinna być dobrana pod względem efektów jakie ma przynieść, czasu i budżetu  jaki chce się na nią przeznaczyć. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt indywidualnych upodobań smakowych. Dieta kopenhaska trwająca dokładnie trzynaście dni, podczas jedenastu z nich przewiduje filiżankę kawy na śniadanie jako jedyny posiłek o tej porze. O ile fanatykom kawy pomysł się spodoba, o tyle nie ma najmniejszego sensu rozpoczynanie owej diety przez osoby, które kawy nie piją.

Dieta będzie dawała efekty wtedy, kiedy będziemy stosować się do jej zaleceń warto wybrać więc taką, która będzie zawierała możliwie dużo składników lubianych i znacznie mniej takich, których spożywanie nie jest dla nas przyjemne. Skoro już mamy zmienić nawyki żywieniowe, niech to będzie przyjemny zabieg.

Poniżej prezentowane są trzy odmienne diety, które mają swoich zwolenników jak i przeciwników.

 Dieta Makaronowa

Amatorom makaronu na pewno do gusty przypadnie dieta makaronowa. Jak sama nazwa wskazuje jej menu opiera się głównie na wszelkiego rodzaju kluskach i kluseczkach. Niektórzy będą zdziwieni – Jak to makaron? Przecież jest tuczący!. Nie prawda. W rzeczywistości tuczące są sosy z którymi podajemy ten włoski przysmak. Podczas stosowania tej diety należy unikać ciężkich sosów. Wskazana jest natomiast oliwa z oliwek i olej, z ich stosowaniem jednak ostrożnie. Dieta makaronowa daje możliwość dodawania mięs, powinno to być mięso drobiowe, ryby i owoce morza, możliwie rzadko cielęcina i wieprzowina. Ważne jest by dieta była bogata w zioła i warzywa, które można jeść niemal bez ograniczeń. Tworzenie urozmaiconych kompozycji na pewno ułatwi wytrwanie w postanowieniu. Dieta powinna zakończyć się po czternastu dniach a dzienny jadłospis nie powinien przekraczać 1200 kcal. W tym czasie autor przewiduje utratę 4 kilogramów.

 Dieta Kwaśniewskiego

Kolejna dieta dedykowana jest fanom kapusty, a dokładnie zupy kapuścianej. Efekty tej diety możemy podziwiać chociażby poprzez osobę byłego prezydenta Polski Aleksandra Kwaśniewskiego, któremu zawdzięcza ona swoją sławę. Stąd dieta nazywana jest dietą Kwaśniewskiego.  Podstawę jadłospisu stanowi zupa kapuściana, od której rozpoczyna się każdy dzień. W zależności od oczekiwanych efektów dieta może być stosowana przez tydzień lub dłużej. Jej efekty są szybko widoczne, bowiem w ciągu pierwszego tygodnia waga spada od 3 do 6 kilogramów. Przeciwwskazaniami do jej stosowania jest obniżona odporność, anemia i choroby serca. Nie należy jej także stosować bezpośrednio po zakończeniu innej diety. Do tej pory, przedstawione zostały diety, które mają sporo ograniczeń, są niskokaloryczne i ubogie w tłuszcze.

Dieta Atkinsa

Zupełnie inna jest dieta Atkinsa, tzw. dieta nisko węglowodanowa. Jej założenia zupełnie odbiegają od ogólnie znanych nam zasad odchudzania. Na czym więc polega jej sekret? Autorem diety jest kardiolog zza oceanu – Robert Atkins. Jego badania dowiodły, że tłuszcz który spożywamy, spala jednocześnie ten zalegający w naszym organizmie. Mniej istotna jest ilość przyjętych kalorii a bardziej ilość kalorii przyswojonych. Nadmierna ilość przyjmowanych węglowodanów stymuluje produkcję insuliny odpowiedzialnej za przyswajanie składników odżywczych, w tym węglowodanów. Jego dieta opiera się na prostym założeniu, spożywać należy tłuszcz w połączeniu z białkiem, unikać zaś cukrów prostych i złożonych, a liczba węglowodanów przyjmowanych każdego dnia nie powinna być większa niż 100g. Jego zdaniem taki system żywienia skutecznie ogranicza odkładanie się tłuszczu. Dieta Atkinsa ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Przeciwnicy mówią o zasadach mijających się ze zdrowym żywieniem, zwolennicy natomiast chwalą szybkie i trwałe efekty. Dieta zakłada 4 fazy postępowania, w każdej kolejnej zwiększa się ilość przyjmowanych węglowodanów zaczynając od 20g w pierwszej fazie kończąc na maksymalnie 100g w fazie ostatniej. Należy indywidualnie wypracować dokładną ilość węglowodanów w fazie końcowej, których przyjmowanie nie spowoduje wzrostu wagi.

Przytoczyliśmy jednie kilka możliwych rodzajów diet, natomiast istnieje ich mnóstwo i  każdy może odpowiednio dobrać daną dietę do swoich preferencji oraz trybu życia. Aczkolwiek nie można też dać się zwariować, należy pamiętać o tym iż trzeba w tym wszystkim kierować się zdrowym rozsądkiem, tak aby nasza dieta przyniosła oczekiwane efekty i cele, a nie zaszkodziła naszemu zdrowiu. Co więcej należy pamiętać o tym aby nie przechodzić z jednej diety do drugiej, jeżeli ta nie przyniosła oczekiwanego rezultatu, ponieważ w ten sposób narazimy swój organizm na zbyt duże wycieńczenie, co może w konsekwencji bardzo poważnie odbić się na naszym zdrowiu.  Warto jest również wybór diety, skonsultować z fachowcem np. z dietetykiem, który pomoże nam dobrać odpowiednio zbilansowany rodzaj diety według naszych potrzeb.

Jak  schudnąć ?  Dowiesz się czytając kolejny artykuł    Czy można zdrowo schudnąć?

Wpis dodany przez:

Eliza z obcasywsieci.pl

Od 2012 roku dzieli się wiedzą i pasją z internautami. Absolwent Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji. Doświadczony pedagog z ciekawymi przemyśleniami dotyczącymi różnych sfer życiowych. Publikuje na obcasywsieci.pl od 2014

Kliknij na gwiazdkę i oceń!

Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:

One thought on “Dieta dobrana indywidualnie, kluczem do sukcesu

  1. Od jutra rozpoczynam odchudzanie, kto sie odchudza ze mna? Nie bedzie latwo ale trzeba sie wziac za siebie. Mam juz dobry plan na odchudzanie, wszyscy ktorzy sa chetni proponuje zaczac od wipisania w google – xxally radzi jak szybko schudnac

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

opinia aptekagemini.pl Poprzedni wpis Recenzja internetowej apteki www.aptekagemini.pl
topiki Następny wpis Wakacyjny niezbędnik kobiety, co powinna posiadać każda kobieta.