Czas czytania:2 Minuty, 16 Sekundy

W zasadzie nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, optymalna częstotliwość publikacji nowych artykułów zależy od wielu okoliczności. Ale najpierw zadaj sobie kilka kluczowych pytań:

  • jakie treści publikujesz?
  • ile czasu zajmuje Twoim czytelnikom przejrzenie Twoich wiadomości?
  • kim są twoi czytelnicy?
  • jakie masz zasoby?

Typ zawartości

Tysiące blogów publikuje setki postów tygodniowo, ale to nie znaczy, że musisz robić to samo, aby odnieść sukces. Tego typu blogi tworzą codzienne treści i jako takie stale piszą, aby zaoferować swoim użytkownikom to, czego szukają: być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami. Znajomość rodzaju treści, które zamierzasz publikować, da Ci wskazówkę: jeśli zamierzasz publikować wiadomości lub treści tego typu, czyli „dla masowego konsumenta”, musisz publikować kilka postów dziennie.

Jeśli jednak piszesz zaawansowane poradniki, poradniki, badania, szczegółowe analizy itp., tego typu treści mogą pojawiać się rzadziej, zwykle nie częściej niż raz dziennie. Twój czytelnik będzie musiał to przyswoić, więc dawanie mu codziennie dużej ilości tych treści nie jest optymalne.

Twoi odbiorcy

Jak długo uda Ci się utrzymać czytelników na swoim blogu? Jakiego typu są? W zależności od tego, kim jest Twój odwiedzający, będziesz mógł wiedzieć, jakie treści powinieneś publikować i jak często. Jeśli są profesjonalistami w swojej branży, będą mieć duże zainteresowanie, ale mało czasu, więc Twoje treści powinny być dobrze napisane i uporządkowane. Jasno wyrażaj i grupuj to, co chcesz powiedzieć, i nie publikuj zbyt często.

Jeśli Twój gość jest nastolatkiem, fanem branży gier, będzie miał znacznie więcej czasu, ale nie będzie zwracał na niego tak dużej uwagi: wtedy lepiej publikować więcej treści, ale w krótszym formacie, a najlepiej w format filmów, a nie nudny tekst.

Twoje zasoby

Chcesz publikować 30 razy w tygodniu, ale tak naprawdę masz czas tylko na utworzenie trzech postów. Kluczową kwestią będzie to, że te 3 posty, które opublikujesz, powinny być warte czekania. Zacznij tworzyć treści, o których Twoi czytelnicy powiedzą „WOW”, a zobaczysz, że liczba stałych czytelników Twojego bloga na pewno zacznie rosnąć.

Pomyśl o jednej sztuczce: jeśli publikujesz codziennie, Twoi użytkownicy nie będą czuli, że za Tobą tęsknią. A stworzenie tego poczucia o swojej marce ma kluczowe znaczenie dla budowania Twojej reputacji. Na przykład wiele blogów publikuje treści w dni powszednie i nie publikuje niczego w weekendy. Czytelnicy to widzą i chętnie odwiedzają witryny w dni powszednie.

Częstotliwość ma znaczenie, ale nie jest ważna

Teraz, bez względu na to, jak często będziesz publikować, nie odniesiesz sukcesu, jeśli Twoje treści będą złe, pamiętaj: różne, wysokiej jakości i niepowtarzalne treści są decydującym czynnikiem sukcesu Twojego bloga. Spraw, aby Twoje treści były warte czekania, tylko wtedy przestaniesz martwić się o częstotliwość. Lepiej publikować jeden wysokiej jakości artykuł raz w tygodniu niż codziennie publikować siedem śmieciowych artykułów. I pamiętaj: Twoim głównym zadaniem jest oczarowanie odbiorców, zrobienie bloga tak, aby ludzie przychodzili do niego raz po raz.

Ostatnia aktualizacja wpisu 2022-09-22

Autor publikacji:

Rafał Jóśko

Od 1987 roku Fanatyk dobrego SEO oraz UX. Właściciel kilku dobrze prosperujacej agencji SEO & SEM Woobox oraz sklepów internetowych w konkurencyjnych branżach.

Kliknij na gwiazdkę i oceń!

Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:

Poprzedni wpis 3 pomysły na kreatywne budowanie linków, czyli jak zdobyć dobre linki inaczej
Następny wpis Price skimming – Strategia ustalania cen w sklepie internetowym.