Ostatnia aktualizacja wpisu: 2022-10-06
Krok 1 – wybór planu taryfowego
Hosting to usługa, która umożliwia przesyłanie wielu plików i baz danych do Twojej witryny na potężnym komputerze z dużą ilością zasobów i wieloma funkcjami, zwanym serwerem. Musi być niezawodny i szybki, aby móc reagować na obciążenie, a gdy odwiedzający tego chcą, mogą z łatwością odwiedzić Twoją witrynę. Dlatego jeśli szukasz udanej witryny, która może przyjmować wielu odwiedzających jednocześnie, potrzebujesz hostingu z wystarczającymi zasobami i niezapomnianą nazwą domeny.
Krok 2 – rejestracja nazwy domeny
Jest to zasadniczo adres, pod którym można znaleźć swoją witrynę w Internecie. Ten adres jest zarejestrowany do co najmniej roku i fajnie byłoby wymyślić odpowiednią i jednocześnie kreatywną nazwę. Najpopularniejsze rozszerzenia to .ru, .su, .pl .com, .net, .org.
Oto kilka pomocnych wskazówek przy wyborze nazwy domeny:
- musi być łatwo rozpoznawalna i zawierać nazwę marki, którą reprezentuje witrynę
- być krótka
- trzymaj się najsłynniejszych rozszerzeń wymienionych powyżej, ale nie krępuj się eksperymentować z innymi rozszerzeniami domen, jeśli możesz dobrze sparować je ze swoją marką.
Należy mieć świadomość, że w Internecie nie mogą istnieć dwie identyczne nazwy domen, więc możliwe jest, że nazwa, którą już wymyśliłeś, jest zajęta. Dobrym pomysłem byłoby podjęcie działań już teraz, aby móc „zarezerwować” nazwę, zanim zapisze go inny internauta.
Krok 3 – zainstaluj platformę dla swojego zasobu internetowego
Tworząc platformy CMS, nie musisz już posiadać głębokiej wiedzy z zakresu programowania i projektowania stron internetowych. Są to wygodne systemy do zarządzania treściami internetowymi. Przykładami takich platform są WordPress, Drupal i Joomla. Drupal to najtrudniejszy w użyciu, ale potężny CMS dla doświadczonych technicznie użytkowników. Joomla jest łatwiejsza w obsłudze niż Drupal, ale wymaga również umiejętności programistycznych.
Najpopularniejszym jest WordPress, o czym świadczy jego 60% udział w rynku na wszystkich platformach CMS. Kolejna interesująca statystyka: 26% zasobów internetowych jest zasilanych przez WordPressa. Instaluje się szybko i nie wymaga wysokich umiejętności tworzenia stron internetowych. Z tych powodów zalecamy korzystanie z tej platformy w naszym artykule, warto także zajrzeć do wphocus.com – centrum WordPress i WooCommerce w celu wyboru odpowiedniego szablonu i wtyczek do tego popularnego cms.
Zainstaluj WordPress przez cPanel
W panelu sterowania Twojego planu hostingowego znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do zainstalowania WordPressa. Są to dedykowane narzędzia, które maksymalnie ułatwią instalację i zapewnią dodatkowe zabezpieczenia, aktualizacje platformy oraz opcje optymalizacje. Można to również łatwo zrobić, kontaktując się z pomocą techniczną hostingu.
Po zainstalowaniu platformy na swoim hostingu wybierasz motyw (wygląd i styl) i hostuj swoje pierwsze treści online. Istnieje wiele darmowych lub płatnych opcji motywów, które można zainstalować, aby dostosować projekt i menu do własnych upodobań. WordPress to dobry początek, ponieważ jest elastyczny – nawet jeśli jesteś początkującym, możesz z łatwością tworzyć swoje pierwsze strony, kategorie, posty w sieci.

Wpis dodany przez:
Rafał Jóśko - Agencja SEO&SEM Woobox.pl
Kliknij na gwiazdkę i oceń!
Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:
Więcej wpisów
Czy warto zatrudniać specjalistów na godziny?
W erze cyfrowej, w której żyjemy, coraz więcej przedsiębiorców odkrywa korzyści płynące z elastycznego zatrudniania specjalistów na godziny. Również specjaliści...
Jak wykorzystać SEO do poprawy rankingu strony ecommerce?
SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, to złożony proces, który polega na dostosowaniu strony internetowej do wymogów wyszukiwarek, tak...
Reklama PPC — wszystko, co warto wiedzieć
Reklama PPC jest jednym z najkorzystniejszych i opłacalnych sposobów marketingu Twojej firmy w Internecie. Reklamy PPC są wyświetlane obok wyników...
Dlaczego strona nie zajmuje miejsca w rankingu Google?
Pytanie numer jeden, które wielu z nas zadaje przy zakładaniu nowej strony internetowej, brzmi: "Dlaczego moja strona nie zajmuje miejsca...
Audyt SEO — co warto o nim wiedzieć
Audyt SEO jest ważnym narzędziem do zrozumienia, jak witryna radzi sobie w rankingach wyszukiwarek. Może pomóc zidentyfikować obszary do poprawy,...
Dlaczego warto posiadać strategię content marketingową?
Możesz nie myśleć o sobie jako o content marketerze, ale prawda jest taka, że jeśli prowadzisz biznes, musisz nim być....