Czas czytania:2 Minuty, 20 Sekundy

Jednak procesu obsługi klienta nie można zoptymalizować poza pewien limit. Szybkość i jakość obsługi zależy nie tylko od czynnika ludzkiego. W większości przypadków zależy to od samego systemu CRM i metodologii, jaką pracownik stosuje w swojej pracy.

Czy istnieje rozwiązanie tych problemów?

Na pewno! Dobrze słyszałeś – to jest chatbot. Co to jest?

Chatbot to wyspecjalizowany program komputerowy, który automatycznie odpowiada na prośby klientów, tworząc wrażenie rozmowy z prawdziwą osobą. Ten dialog odbywa się za pomocą tekstu, dźwięku lub innych elementów wizualnych, takich jak obrazy i emotikony. W ten sposób nie musisz zatrudniać konkretnego pracownika do odpowiadania na zapytania klientów lub przekierowywać zapytania klientów.

Obecnie większość chatbotów komunikuje się z klientami za pośrednictwem głównych platform komunikacyjnych, takich jak Viber, Facebook Messenger, Skype. Ich główną funkcją jest zastępowanie aplikacji. Co to znaczy? Zamiast zamykać Facebook Messenger i otwierać aplikację restauracyjną, aby zamówić coś do jedzenia, możesz to zrobić bezpośrednio z Facebook Messenger. To całkiem praktyczny i wygodny proces, oszczędza czas i miejsce w telefonie.

Istnieje wiele funkcji chatbota! Znane na całym świecie marki opracowały już własnych osobistych asystentów online — od Ubera i H&M po wiadomości CNN, BurgerKing, Skyscanner i wiele innych. Chatboty są skutecznymi asystentami dla klientów i pomagają im:

robić zakupy w sklepach internetowych

  • śledzić zamówienia
  • kupować bilety na film
  • rezerwować noclegu w hotelu lub stolik w restauracji
  • informować w kwestiach związanych z czasem zamówienia

Chatbot i sztuczna inteligencja

Niektóre programy chatbotów mają wbudowaną sztuczną inteligencję (AI). Tak, zgadza się – sztuczna inteligencja. Oznacza to, że nie opierają swoich odpowiedzi tylko na wbudowanym wzorcu oprogramowania. Mają „zdolność” do zapamiętywania pytań klienta, a także odpowiedzi, których mu udzielili. Imponujące jest to, że wykorzystują zgromadzone informacje i wykorzystują je w dalszej komunikacji z klientem. Chatboty te ewoluują samodzielnie i nie wymagają ciągłych zmian w szablonie oprogramowania, nad którym pracują.

Chatbot i Twój biznes

Z tego, co zostało napisane do tej pory, prawdopodobnie jest dla Ciebie jasne, że korzystanie z chatbota może pomóc klientowi na wiele sposobów, a także poprawić jego komfort użytkowania. Jak jeszcze może to być przydatne dla biznesu?

W końcu tylko zadowolony i dobrze obsłużony klient będzie zmotywowany do ponownego skorzystania z oferowanych przez Ciebie usług i produktów. Chatbot odgrywa tutaj ważną rolę, ponieważ pomaga nie tylko zwiększyć satysfakcję klientów, ale także wpływa na:

  • prowadzenie ukierunkowanych kampanii marketingowych
  • promocję nowych produktów i usług, które oferujemy
  • udostępnianie popularnych produktów
  • uzyskanie bezpłatnej recenzji od klienta
  • zbieranie informacji analitycznych o zachowaniu klientów, historii ich kliknięć, a także komunikacji z chatbotem

Chatbot też:

  • zapewnia szybki dostęp do potrzebnych użytkownikowi informacji
  • może pracować bez przerwy 24/7
  • nie ma potrzeby zatrudniania osoby, która obsługuje klientów przez całą dobę
  • daje możliwość kontaktu potencjalnych klientów z całego świata, niezależnie od ich lokalizacji
  • i wiele więcej

Przed boomem chatbotów istniały wyszukiwarki. Od jakiegoś czasu tę rolę pełnią aplikacje. Zdaniem wielu ekspertów, chatbot to przyszłość technologii komunikacyjno-informacyjnych i jest to inwestycja warta Twojej uwagi.

Ostatnia aktualizacja wpisu 2022-09-22

Autor publikacji:

Rafał Jóśko

Od 1987 roku Fanatyk dobrego SEO oraz UX. Właściciel kilku dobrze prosperujacej agencji SEO & SEM Woobox oraz sklepów internetowych w konkurencyjnych branżach.

Kliknij na gwiazdkę i oceń!

Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:

Poprzedni wpis Jak stworzyć swoją pierwszą witrynę WordPress?
Następny wpis 3 pomysły na kreatywne budowanie linków, czyli jak zdobyć dobre linki inaczej