Ostatnia aktualizacja wpisu: 2022-10-06
Jednak procesu obsługi klienta nie można zoptymalizować poza pewien limit. Szybkość i jakość obsługi zależy nie tylko od czynnika ludzkiego. W większości przypadków zależy to od samego systemu CRM i metodologii, jaką pracownik stosuje w swojej pracy.
Czy istnieje rozwiązanie tych problemów?
Na pewno! Dobrze słyszałeś – to jest chatbot. Co to jest?
Chatbot to wyspecjalizowany program komputerowy, który automatycznie odpowiada na prośby klientów, tworząc wrażenie rozmowy z prawdziwą osobą. Ten dialog odbywa się za pomocą tekstu, dźwięku lub innych elementów wizualnych, takich jak obrazy i emotikony. W ten sposób nie musisz zatrudniać konkretnego pracownika do odpowiadania na zapytania klientów lub przekierowywać zapytania klientów.
Obecnie większość chatbotów komunikuje się z klientami za pośrednictwem głównych platform komunikacyjnych, takich jak Viber, Facebook Messenger, Skype. Ich główną funkcją jest zastępowanie aplikacji. Co to znaczy? Zamiast zamykać Facebook Messenger i otwierać aplikację restauracyjną, aby zamówić coś do jedzenia, możesz to zrobić bezpośrednio z Facebook Messenger. To całkiem praktyczny i wygodny proces, oszczędza czas i miejsce w telefonie.
Istnieje wiele funkcji chatbota! Znane na całym świecie marki opracowały już własnych osobistych asystentów online — od Ubera i H&M po wiadomości CNN, BurgerKing, Skyscanner i wiele innych. Chatboty są skutecznymi asystentami dla klientów i pomagają im:
robić zakupy w sklepach internetowych
- śledzić zamówienia
- kupować bilety na film
- rezerwować noclegu w hotelu lub stolik w restauracji
- informować w kwestiach związanych z czasem zamówienia
Chatbot i sztuczna inteligencja
Niektóre programy chatbotów mają wbudowaną sztuczną inteligencję (AI). Tak, zgadza się – sztuczna inteligencja. Oznacza to, że nie opierają swoich odpowiedzi tylko na wbudowanym wzorcu oprogramowania. Mają „zdolność” do zapamiętywania pytań klienta, a także odpowiedzi, których mu udzielili. Imponujące jest to, że wykorzystują zgromadzone informacje i wykorzystują je w dalszej komunikacji z klientem. Chatboty te ewoluują samodzielnie i nie wymagają ciągłych zmian w szablonie oprogramowania, nad którym pracują.
Chatbot i Twój biznes
Z tego, co zostało napisane do tej pory, prawdopodobnie jest dla Ciebie jasne, że korzystanie z chatbota może pomóc klientowi na wiele sposobów, a także poprawić jego komfort użytkowania. Jak jeszcze może to być przydatne dla biznesu?
W końcu tylko zadowolony i dobrze obsłużony klient będzie zmotywowany do ponownego skorzystania z oferowanych przez Ciebie usług i produktów. Chatbot odgrywa tutaj ważną rolę, ponieważ pomaga nie tylko zwiększyć satysfakcję klientów, ale także wpływa na:
- prowadzenie ukierunkowanych kampanii marketingowych
- promocję nowych produktów i usług, które oferujemy
- udostępnianie popularnych produktów
- uzyskanie bezpłatnej recenzji od klienta
- zbieranie informacji analitycznych o zachowaniu klientów, historii ich kliknięć, a także komunikacji z chatbotem
Chatbot też:
- zapewnia szybki dostęp do potrzebnych użytkownikowi informacji
- może pracować bez przerwy 24/7
- nie ma potrzeby zatrudniania osoby, która obsługuje klientów przez całą dobę
- daje możliwość kontaktu potencjalnych klientów z całego świata, niezależnie od ich lokalizacji
- i wiele więcej
Przed boomem chatbotów istniały wyszukiwarki. Od jakiegoś czasu tę rolę pełnią aplikacje. Zdaniem wielu ekspertów, chatbot to przyszłość technologii komunikacyjno-informacyjnych i jest to inwestycja warta Twojej uwagi.

Wpis dodany przez:
Rafał Jóśko - Agencja SEO&SEM Woobox.pl
Kliknij na gwiazdkę i oceń!
Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:
Więcej wpisów
Czy warto zatrudniać specjalistów na godziny?
W erze cyfrowej, w której żyjemy, coraz więcej przedsiębiorców odkrywa korzyści płynące z elastycznego zatrudniania specjalistów na godziny. Również specjaliści...
Jak wykorzystać SEO do poprawy rankingu strony ecommerce?
SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, to złożony proces, który polega na dostosowaniu strony internetowej do wymogów wyszukiwarek, tak...
Reklama PPC — wszystko, co warto wiedzieć
Reklama PPC jest jednym z najkorzystniejszych i opłacalnych sposobów marketingu Twojej firmy w Internecie. Reklamy PPC są wyświetlane obok wyników...
Dlaczego strona nie zajmuje miejsca w rankingu Google?
Pytanie numer jeden, które wielu z nas zadaje przy zakładaniu nowej strony internetowej, brzmi: "Dlaczego moja strona nie zajmuje miejsca...
Audyt SEO — co warto o nim wiedzieć
Audyt SEO jest ważnym narzędziem do zrozumienia, jak witryna radzi sobie w rankingach wyszukiwarek. Może pomóc zidentyfikować obszary do poprawy,...
Dlaczego warto posiadać strategię content marketingową?
Możesz nie myśleć o sobie jako o content marketerze, ale prawda jest taka, że jeśli prowadzisz biznes, musisz nim być....