Czas czytania:11 Minuty, 51 Sekundy

Nigdy nie było lepszego ani ważniejszego czasu na zainwestowanie w tworzenie stron internetowych dla Twoich firm. Witryna internetowa oferuje wiele korzyści dla małych firm, a większość z nich rośnie wykładniczo z roku na rok, podobnie jak sam Internet. Dobrze zaprojektowana strona internetowa to jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingu cyfrowego, z których mogą korzystać przedsiębiorcy. Wśród niezliczonych powodów, dla których małe firmy potrzebują strony internetowej, dobra strona internetowa jest niezbędna, aby zwiększyć Twoją obecność w Internecie i wiarygodność.

Strona internetowa sprawia, że ​​wyglądasz profesjonalnie

84% dzisiejszych konsumentów uważa, że ​​strona internetowa uwiarygadnia Twoją firmę niż firmy, które mają tylko profile w mediach społecznościowych. Twoja witryna jest również idealnym miejscem do pochwalenia się wszelkimi profesjonalnymi certyfikatami lub nagrodami, jakie posiada Twoja firma.

Poza tym posiadanie własnej strony internetowej pozwala stworzyć markowy adres e-mail (np. dianna@twojawitryna.com), co dodaje poziomu profesjonalizmu do całej Twojej korespondencji, zwłaszcza jeśli do tej pory używałeś osobistego adresu e-mail do prowadzenia działalności. Oznacza to, że jeśli chcesz skorzystać z potęgi e-mail marketingu, będziesz potrzebować firmowego konta e-mail.

Strona internetowa może przyciągnąć nowych klientów

Dzięki Google możesz być zadowolony z obecnej wielkości swojej firmy, ale każda firma doświadcza rotacji klientów. Aby zachęcić do dalszych sukcesów, musisz przyciągnąć nowych klientów, a jednym z najlepszych sposobów na to jest zwiększenie widoczności w Google. Sieci społecznościowe są indeksowane w Google, a posty w mediach społecznościowych można znaleźć za pomocą wyszukiwarki, ale strona internetowa daje dostęp do wielu innych narzędzi i strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). A SEO jest kluczem do tego, by Twoja firma pojawiła się na pierwszej stronie Google.

Wprowadzasz słowa i frazy związane z Twoją firmą do narzędzia do badania słów kluczowych, dowiadujesz się, które z nich generują największy ruch w Google, a następnie budujesz treść wokół tych fraz. Z reguły każdy element treści powinien być skoncentrowany na innym słowie kluczowym, aby wraz ze wzrostem listy treści Twoja witryna była w stanie pozycjonować się pod kątem większej liczby słów kluczowych.

Możesz wyraźnie zaprezentować swoje produkty i usługi, dzięki własnej stronie internetowej

Możesz pokazać potencjalnym klientom, co otrzymają współpracując z Tobą, wyświetlając wysokiej jakości zdjęcia na swojej stronie internetowej. Publikuj ważne informacje o swoich produktach i usługach w swojej witrynie, aby upewnić się, że przyciągasz odpowiednich klientów. Na przykład, jeśli prowadzisz restaurację, możesz chcieć oznaczyć w swoim menu wszystkie pozycje bezglutenowe, aby osoby z celiakią lub innymi schorzeniami, które powodują, że gluten jest niebezpieczny, wiedziały, że mogą jeść w Twoim lokalu. Dzięki rzetelnym i klarownym informacjom klient wyciąga wszystkie informacje, które są dla niego ważne.

Możesz wyświetlać swoje najlepsze recenzje  w widocznym miejscu na swojej stronie internetowej

W dzisiejszym świecie internetowym praktycznie każdy czyta recenzje online. W rzeczywistości 91% ludzi je czyta, a 84% w nie wierzy. W świecie opartym na handlu elektronicznym, w którym klienci nie mogą fizycznie doświadczyć produktów przed zakupem, wielu konsumentów korzysta z recenzji produktów online. Dla każdej firmy działającej w przestrzeni cyfrowej recenzje online są niezwykle ważne, jeśli chodzi o zdobywanie biznesu i utrzymanie pozytywnej reputacji. Przeciętny klient jest skłonny wydać o 31% więcej na sprzedawcę, który ma doskonałe recenzje. Pozytywne recenzje mogą mieć wpływ na twoją sprzedaż, napędzając zakupy i tworząc bazę konsumentów, którzy będą wspierać Ciebie i Twój produkt. Można założyć, że praktycznie wszyscy rozważający Twoje produkty, bez względu na docelową grupę demograficzną, branżę lub rynek, czytają recenzje online przed dokonaniem zakupu.

Strona internetowa jest dostępna 24h/7/365

Zwiększ obsługę klienta. Dzięki osobistej firmie obsługa klienta może być dostępna tylko w godzinach, w których jesteś otwarty. Ludzie mogą dzwonić, wysyłać e-maile do Twojej firmy lub wpadać, aby zadać jakiekolwiek pytania. Jednak dzięki stronie internetowej możesz zwiększyć obsługę klienta i odpowiadać na pytania w odpowiednim czasie. Jedną z największych zalet posiadania strony internetowej jest to, że możesz zainwestować w obsługę klienta, aby była dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Możesz łatwo zatrudnić przedstawicieli obsługi klienta na drugim końcu świata, aby zajęli się nocną zmianą, gdy śpisz. Wszystko, co musisz zrobić, to poświęcić czas na ich przeszkolenie, a wtedy będziesz mieć kogoś, kto może odpowiedzieć na wszelkie pytania, gdy nie będziesz dostępny.

Innym sposobem na utrzymanie się na szczycie obsługi klienta jest inwestowanie w chatboty. AI z każdym dniem staje się coraz mądrzejszy i możesz przynajmniej mieć chatbota, który odpowie na podstawowe pytania, jakie mogą mieć Twoi klienci.

Posiadanie strony internetowej oznacza, że ​​możesz również rozważyć hosting bazy wiedzy na temat swoich produktów lub usług. Może to obejmować samouczki i przewodniki zawierające odpowiedzi na często zadawane pytania, aby zmniejszyć liczbę zapytań, które regularnie otrzymujesz.

Strona internetowa umożliwia prowadzenie działań marketingowych

Marketing witryn internetowych oznacza promowanie witryny biznesowej w celu przyciągnięcia większej liczby odwiedzających. Ci goście powinni być osobami, które prawdopodobnie kupią usługi lub produkty firmy. Więcej odwiedzających oznacza więcej możliwości, aby spróbować przekonać potencjalnych klientów do zakupu.  Dzięki takim narzędziom jak pozycjonowanie, Adwords, e-mail marketing, Social Media itd.  możesz zwiększyć swój zasięg i dotrzeć do klientów, bez ograniczeń terytorialnych czy lokalnych.  Pomocnymi narzędziami marketingowymi mogą okazać się:

Reklamy Google Ads

Może być niezwykle skuteczną maszyną do generowania potencjalnych klientów i sprzedaży. Są to reklamy płatne za kliknięcie. Google Ads pomogą firmom dowolnej wielkości wybrać odpowiednie rozwiązania do ich potrzeb, co jeszcze bardziej ułatwi im dostarczanie wartościowych, wiarygodnych reklam i zapewnianie najlepszych wrażeń zarówno obecnym, jak i potencjalnym klientom.

Seo 

Czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to proces optymalizacji stron internetowych, tak aby były one dobrze pozycjonowane w wyszukiwarkach poprzez bezpłatne wyszukiwania. To jedna z najważniejszych strategii marketingowych dla każdej firmy.

E-mail marketing

To skuteczny rodzaj marketingu, który polega na wysyłaniu e-maili do potencjalnych i obecnych klientów. Ta cenna taktyka może być wykorzystywana do różnych celów, takich jak generowanie konwersji, promowanie produktów lub generowanie zainteresowania i lojalności wobec Twojej marki. Chociaż poczta elektroniczna nie jest nowością, jest kluczowym kanałem strategicznym dla prawie każdej branży i jednym z najskuteczniejszych sposobów do pozyskiwania klientów.

Social media

To istotny aspekt marketingu. Przy co najmniej dwóch trzecich internautów korzystających z mediów społecznościowych jest to cenny sposób na dotarcie do odbiorców przez firmy. Od momentu powstania media społecznościowe pomogły markom dotrzeć do odbiorców na całym świecie. W rzeczywistości firmy korzystają z mediów społecznościowych głównie w celu zwiększenia ekspozycji, a następnie zwiększenia ruchu i zwiększenia liczby potencjalnych klientów.

Strona internetowa zapewnia szybki i łatwy sposób przekazywania informacji

Możesz podać godziny otwarcia, informacje kontaktowe, pokazać zdjęcia swojej lokalizacji lub produktów, a także skorzystać z formularzy kontaktowych, aby ułatwić zapytania od potencjalnych klientów lub opinie już istniejących. Możesz nawet przesyłać filmy promocyjne, aby naprawdę zaangażować klientów i sprzedać swoją firmę w skuteczny i opłacalny sposób. Jest to również dobry sposób na promocję kanałów w mediach społecznościowych i budowanie społeczności z klientami

Strona internetowa to wiarygodność

W dzisiejszym współczesnym świecie od każdej renomowanej firmy oczekuje się obecności w Internecie. Potencjalni klienci prawdopodobnie nie mieliby zaufania do każdej firmy, która nie miałaby numeru telefonu ani adresu fizycznego, a to samo można powiedzieć o nieposiadaniu strony internetowej i adresu e-mail. Są to przydatne narzędzia do dzielenia się kluczowymi informacjami o Twojej firmie z klientami i odpowiadania na wszystkie pytania, które mogą mieć i dlaczego. Co więcej, posiadanie dobrej jakości, łatwej w obsłudze strony internetowej sprawia, że ​​klienci czują się komfortowo korzystając z Twoich usług, ponieważ zakładają, że mogą oczekiwać takich samych pozytywnych doświadczeń we wszystkich obszarach Twojej działalności.

Strona internetowa to możliwość poznania klientów

Narzędzia analityczne pozwalają określić, kto jest Twoim typowym klientem, jak Cię znalazł, co lubi, a także dostosować Twoją firmę, aby zmaksymalizować zakupy w Twojej witrynie. Różnorodny zakres dostępnych danych może również pomóc lepiej zrozumieć, w jaki sposób kanały mediów społecznościowych wpływają na Twoją markę, a nawet wskazać możliwości zmiany offline aspektów Twojej firmy, takich jak godziny otwarcia oddziałów, promocje i asortyment produktów.

Strona internetowa pozwala ciąć koszty

Oprócz zwykłego wyświetlania informacji, możesz również wykorzystać swoją stronę internetową do sprzedaży towarów i usług bezpośrednio konsumentom, w niektórych przypadkach eliminując potrzebę korzystania ze sklepów stacjonarnych, które wiążą się z dużymi kosztami operacyjnymi (wynagrodzenia personelu, wynajem, itp.). Wyeliminowanie tych kosztów ogólnych pozwoli również obniżyć ceny, dając firmie prawdziwą przewagę nad konkurencją. Czy masz jakieś wiadomości, którymi chcesz się podzielić ze współpracownikami lub masz jakieś ważne informacje, do których może uzyskać dostęp kierownictwo? Posiadanie wewnętrznej strony internetowej może zaoszczędzić dużo czasu, ponieważ wszystko, czego potrzebujesz, znajduje się w jednym miejscu i jest dostępne w dowolnym momencie.

Strona internetowa jako źródło informacji

Jeśli Twoja firma działa w branży niszowej, posiadanie strony internetowej pozwala zbudować reputację autorytetu w swojej dziedzinie. Stwórz sekcję bloga z artykułami informacyjnymi i link do niej. Potencjalni klienci, którzy wyszukują w Google typowe problemy związane z daną branżą, będą bardziej skłonni znaleźć daną firmę. Dodatkowo, gdy przeczytają artykuły na blogu, zobaczą, jak bardzo możesz im pomóc. Nawet jeśli osoby, które czytają te posty na blogu, nie zostają od razu klientami, rozpowszechniasz nazwę swojej firmy, nie wydając ani grosza na tradycyjne kampanie reklamowe lub marketingowe. Jeśli to możliwe, opisz swoje usługi w swoich postach na blogu i dołącz linki do strony.

Dzięki stronie internetowej możesz oszczędzać na drukowaniu

Papierowe katalogi i broszury nadal mogą być przydatne w punktach sprzedaży, ale co, jeśli zmienią się informacje o produkcie? Bardziej wydajne jest posiadanie wszystkich istotnych informacji na swojej stronie internetowej, gdzie znacznie taniej będzie edytować i poprawiać. Połączenie materiałów marketingowych drukowanych i internetowych będzie prawdopodobnie najbardziej opłacalnym rozwiązaniem.

Dzięki stronie internetowej możesz opowiedzieć swoją historię

Posiadanie w witrynie strony internetowej poświęconej sekcji takiej jak „Historia firmy” to sposób na humanizację firmy. Tutaj bycie małą firmą może być natychmiastową siłą. Prowadzisz rodzinny biznes założony przez mamę lub tatę? Istniejesz od dziesięcioleci? Poinformuj o tym ludzi i buduj ich zaufanie. Okazywanie poczucia kreatywności i autentyczności może być zaletą, którą większe przedsiębiorstwa będą miały trudności z powieleniem.

Strona internetowa ułatwia znalezienie pracowników.

Przyciągnij nowych pracowników. Ludzie nie tylko będą odwiedzać Twoją witrynę, aby dowiedzieć się więcej o Twoich usługach, ale gdy będą wystarczająco zainteresowani, mogą chcieć dla Ciebie pracować.

Publikowanie ofert pracy w witrynie może również pomóc w ruchu w witrynie, zwłaszcza jeśli stanowiska, które chcesz obsadzić, są często wyszukiwane w Internecie. Utwórz sekcję „Kariera” lub „Możliwości pracy” w witrynie swojej firmy. Będziesz mógł zachęcić potencjalnych kandydatów do pracy, aby przyszli do Ciebie, zamiast tracić czas i pieniądze na rekrutację pracowników lub umieszczanie ofert na stronach internetowych z ofertami pracy.

Strona internetowa ułatwia wypromowanie działalności lokalnych

Może się to wydawać sprzeczne z intuicją, ale posiadanie strony internetowej może pomóc w zwiększeniu ruchu pieszego w twoich tradycyjnych lokalizacjach. Posiadanie podstawowych informacji, takich jak lokalizacje sklepów, adresy, godziny pracy i numery telefonów w witrynie, tworzy cyfrowy ślad, który wyszukiwarki zauważą. Następnym razem, gdy ktoś będzie szukał Twojego sklepu online, prawdopodobnie zostanie przywitany wynikami wyszukiwania zawierającymi szczegóły Twojego sklepu. Jest to szczególnie ważne dla potencjalnych klientów korzystających ze smartfonów. Nawet jeśli są w podróży, mogą przeszukać Twoją firmę, znaleźć adres i szybko wprowadzić go do swojego GPS.

Dzięki stronie internetowej możesz cieszyć powracającymi klientami

Ciesz się powracającymi klientami, zawsze będąc „możliwymi do znalezienia”. Potencjalni klienci mogą czasami zgubić wizytówki i broszury. Jednak zakładka w przeglądarce internetowej klienta może pozostać w jego historii wyszukiwania. Ta „stałość” może również pomóc w skierowaniach z ust do ust.

Strona internetowa pozwala w łatwy sposób zaprezentować portfolio

Bez względu na branżę, w której działasz, możliwość zaprezentowania swojej dotychczasowej pracy jest jednym z najlepszych zastosowań witryny. Ludzie nie będą chcieli od ciebie kupować ani podpisywać umowy na twoje usługi, jeśli nie masz żadnego społecznego dowodu pokazującego, do czego jesteś zdolny. Zaprezentuj swoje portfolio prac. Jest to ważne dla każdego rodzaju biznesu. Jeśli prowadzisz firmę możesz zaprezentować przed i po tym, co zrobiłeś dla innych klientów. Najlepszym sposobem na to jest posiadanie całej strony portfolio, w szczególności w Twojej witrynie. pokaże, że jesteś rzeczywiście wiarygodny i nie oferujesz tych usług bez wcześniejszego doświadczenia.

Posiadanie strony internetowej daję przewagę nad konkurencją

Przewaga online. Nie mając strony internetowej dla swojej firmy, dajesz przewagę swoim konkurentom online. Jeśli nie masz strony internetowej, prawdopodobnie zrobią to Twoi konkurenci. Dlatego Twoi potencjalni klienci nie będą wiedzieć, że Twój biznes w ogóle istnieje. Brak obecności w Internecie oznacza, że tracisz cenne okazje do zdobywania nowych klientów i bycia w czołówce ich umysłów. Twoja konkurencja nie może zyskać tej przewagi online na wysoce konkurencyjnym rynku online.

Strona internetowa to pełna kontrolę

Swoboda wypowiedzi na stronie internetowej. Media społecznościowe nie pozwalają dostosować swojej obecności w tym samym stopniu co własna strona internetowa. Jeśli naprawdę chcesz się wyróżnić, odpowiedzią jest strona internetowa. Absolutna swoboda projektowania daje możliwość zaprezentowania swojej marki w wyjątkowy sposób oraz pokazania jej głosu i osobowości. Kontrola nad obrazem na stronie internetowej to nie tylko grafika i układ. Ty decydujesz, co tam umieścić, więc jeśli masz jakieś fajne recenzje online, referencje klientów, filmy itp., Wszyscy mogą dzielić miejsce w Twojej witrynie.

Jeśli posiadasz galerię lub portfolio, jest to również szansa na jego kreatywne wyeksponowanie. Możesz przeprojektować i zmienić wszystko na stronie internetowej w dowolnym momencie.

Drugą stroną „pełnej kontroli” jest to, że strona internetowa jest Twoim nośnikiem. Nie musisz przestrzegać ciągle zmieniających się zasad platform społecznościowych, a podczas gdy same platformy pojawiają się i znikają, Twoja witryna może pozostać w biznesie na zawsze. Ponadto każdy internauta może wejść w interakcję z Twoją witryną bez konieczności zakładania konta.

Podsumowanie

Profesjonalna strona internetowa od razu demonstruje Twoją wiarygodność, ponieważ informuje odbiorców, że poważnie podchodzisz do swojej firmy i daje im więcej informacji o Twojej marce. Bez obecności w Internecie konsumenci mogą nawet nie uznać Twojej marki za legalną.

Posiadanie strony internetowej jest koniecznością dla większości firm, a nawet jeśli jest to opcjonalne, nadal jest wysoce zalecane. Twoja witryna oferuje nowe możliwości budowania wiarygodności, pozyskiwania większej liczby potencjalnych klientów i poznawania kupujących, którzy odwiedzają Twoją witrynę. Może również zapobiegać ucieczce potencjalnych klientów do konkurentów, którzy mają bardziej wszechstronną strategię opartą na witrynie internetowej.

Kupujący postrzegają witrynę firmy jako ważny zasób, który może dostarczyć im potrzebnych odpowiedzi. Chociaż mogą chcieć uzyskać informacje o Twoich produktach i usługach, strukturze cen, godzinach pracy sklepu, zasadach. Dzięki swojej witrynie możesz zachować dobrze zorganizowane strony, które Twoi konsumenci mogą łatwo znaleźć.

Bez witryny do wyświetlenia ci sami kupujący mogą zdecydować się na zwrócenie się do Twojej konkurencji. Niezależnie od Twojej sytuacji, nadal dobrze jest zainwestować we własną stronę internetową, gdy masz na to środki. Mimo że platformy mediów społecznościowych i podobne kanały stały się ostatnio bardziej zaawansowane, strony internetowe pozostają jednym z najbardziej wszechstronnych narzędzi marketingowych i sprzedażowych.

Ostatnia aktualizacja wpisu 2022-09-22

Autor publikacji:

Rafał Jóśko

Od 1987 roku Fanatyk dobrego SEO oraz UX. Właściciel kilku dobrze prosperujacej agencji SEO & SEM Woobox oraz sklepów internetowych w konkurencyjnych branżach.

Kliknij na gwiazdkę i oceń!

Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:

Poprzedni wpis Smaki z całego świata w Twoim domu
zaparcie Następny wpis Zaparcia – przyczyny, objawy, sposoby na pozbycie się problemu.