Czas czytania:1 Minuty, 49 Sekundy

Nic więc dziwnego, że w czasach, gdy walka o konsumentów staje się coraz bardziej agresywna, czynnik szybkości poważnie wzrasta. Szybka witryna generuje większe przychody, ponieważ zapewnia dobre wrażenia użytkownika, co z kolei przyciąga zadowolonych klientów i zmniejsza ich współczynniki porzucania. Internauci nie lubią czekać i zwykle zamykają wolno ładujące się strony niemal natychmiast.

Logicznie rzecz biorąc, prędkość staje się coraz ważniejsza dla wyszukiwarek i przeglądarek, a jedna z wiodących przeglądarek internetowych ogłosiła niedawno, że będzie teraz informować użytkowników o tym, jak długo zwykle trwa ładowanie witryny. W przyszłości przeglądarka będzie nawet identyfikować strony internetowe, które mają tendencję do szybkiego lub wolnego ładowania się za pomocą specjalnych ikon. Wyszukiwarki biorą również pod uwagę szybkość strony, a jeśli ładuje się powoli, jej pozycja w wynikach wyszukiwania pogarsza się.

Skąd wiemy, jak szybka jest nasza strona?

Szybkość jest kryterium technicznym, które wymaga stałego wysiłku oraz optymalizacji. Każdy właściciel strony internetowej może zmierzyć jej szybkość. Można to zrobić za pomocą wbudowanych narzędzi w przeglądarkach Chrome i Mozilla o nazwie DevTools, które mogą sprawdzić, jak długo trwa ładowanie określonej strony. Analizując szybkość swojej witryny, musisz spojrzeć na wyniki z mobilną (adaptacyjną) wersją zasobu internetowego. Gdy czas ładowania strony przekracza dwie sekundy, zaleca się rozważenie jego przyspieszenia.

Jak przyspieszyć działanie strony?

Eksperci oferują kilka łatwych w użyciu narzędzi, które przyspieszają działanie Twoich stron internetowych. Oto szczegółowe wskazówki:

Wybierz wysokiej jakości hosting. Gwarantuje to szybsze działanie witryny, lepsze wrażenia użytkownika i większą wiarygodność witryny.

Korzystaj z technologii działających na zasadzie buforowania. Należą do nich Memcached i Redis, buforowanie na poziomie aplikacji oraz technologie buforujące informacje na poziomie serwera WWW, takie jak SuperCache.

Skorzystaj z odpowiedniego rozwiązania hostingowego z wymaganymi zasobami serwerowymi dla indywidualnych potrzeb Twojej witryny. Jeśli jesteś zdezorientowany w swoim wyborze, skontaktuj się z ekspertami firmy hostingowej. Możesz także zoptymalizować rozmiar obrazu, zmniejszać rozmiar bazy danych i optymalizując zapytania SQL, zmniejszając obciążenie zasobów i zapytania serwera sieci Web oraz zmniejszając liczbę ładowanych zasobów zewnętrznych.

Szybkość jest ważnym kryterium doświadczenia użytkownika, ponieważ poprawia wyniki Twoich działań marketingowych i reklamy cyfrowej. Dzięki zoptymalizowanej prędkości możesz mieć pewność, że użytkownicy, których przyprowadziłeś do Twojej witryny, nie opuszczą jej z powodu powolnego ładowania. Dzięki temu masz większe szanse na pozyskanie i utrzymanie klientów.

Ostatnia aktualizacja wpisu 2022-09-22

Autor publikacji:

Rafał Jóśko

Od 1987 roku Fanatyk dobrego SEO oraz UX. Właściciel kilku dobrze prosperujacej agencji SEO & SEM Woobox oraz sklepów internetowych w konkurencyjnych branżach.

Kliknij na gwiazdkę i oceń!

Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:

Poprzedni wpis Co zrobić, jeśli twoje konto na Facebooku zostało zhakowane
Następny wpis Jak zwiększyć obroty swojego sklepu internetowego przez skalowanie?