Ostatnia aktualizacja wpisu: 2022-10-06
Nic więc dziwnego, że w czasach, gdy walka o konsumentów staje się coraz bardziej agresywna, czynnik szybkości poważnie wzrasta. Szybka witryna generuje większe przychody, ponieważ zapewnia dobre wrażenia użytkownika, co z kolei przyciąga zadowolonych klientów i zmniejsza ich współczynniki porzucania. Internauci nie lubią czekać i zwykle zamykają wolno ładujące się strony niemal natychmiast.
Logicznie rzecz biorąc, prędkość staje się coraz ważniejsza dla wyszukiwarek i przeglądarek, a jedna z wiodących przeglądarek internetowych ogłosiła niedawno, że będzie teraz informować użytkowników o tym, jak długo zwykle trwa ładowanie witryny. W przyszłości przeglądarka będzie nawet identyfikować strony internetowe, które mają tendencję do szybkiego lub wolnego ładowania się za pomocą specjalnych ikon. Wyszukiwarki biorą również pod uwagę szybkość strony, a jeśli ładuje się powoli, jej pozycja w wynikach wyszukiwania pogarsza się.
Skąd wiemy, jak szybka jest nasza strona?
Szybkość jest kryterium technicznym, które wymaga stałego wysiłku oraz optymalizacji. Każdy właściciel strony internetowej może zmierzyć jej szybkość. Można to zrobić za pomocą wbudowanych narzędzi w przeglądarkach Chrome i Mozilla o nazwie DevTools, które mogą sprawdzić, jak długo trwa ładowanie określonej strony. Analizując szybkość swojej witryny, musisz spojrzeć na wyniki z mobilną (adaptacyjną) wersją zasobu internetowego. Gdy czas ładowania strony przekracza dwie sekundy, zaleca się rozważenie jego przyspieszenia.
Jak przyspieszyć działanie strony?
Eksperci oferują kilka łatwych w użyciu narzędzi, które przyspieszają działanie Twoich stron internetowych. Oto szczegółowe wskazówki:
Wybierz wysokiej jakości hosting. Gwarantuje to szybsze działanie witryny, lepsze wrażenia użytkownika i większą wiarygodność witryny.
Korzystaj z technologii działających na zasadzie buforowania. Należą do nich Memcached i Redis, buforowanie na poziomie aplikacji oraz technologie buforujące informacje na poziomie serwera WWW, takie jak SuperCache.
Skorzystaj z odpowiedniego rozwiązania hostingowego z wymaganymi zasobami serwerowymi dla indywidualnych potrzeb Twojej witryny. Jeśli jesteś zdezorientowany w swoim wyborze, skontaktuj się z ekspertami firmy hostingowej. Możesz także zoptymalizować rozmiar obrazu, zmniejszać rozmiar bazy danych i optymalizując zapytania SQL, zmniejszając obciążenie zasobów i zapytania serwera sieci Web oraz zmniejszając liczbę ładowanych zasobów zewnętrznych.
Szybkość jest ważnym kryterium doświadczenia użytkownika, ponieważ poprawia wyniki Twoich działań marketingowych i reklamy cyfrowej. Dzięki zoptymalizowanej prędkości możesz mieć pewność, że użytkownicy, których przyprowadziłeś do Twojej witryny, nie opuszczą jej z powodu powolnego ładowania. Dzięki temu masz większe szanse na pozyskanie i utrzymanie klientów.

Wpis dodany przez:
Rafał Jóśko - Agencja SEO&SEM Woobox.pl
Kliknij na gwiazdkę i oceń!
Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:
Więcej wpisów
Jak wykorzystać SEO do poprawy rankingu strony ecommerce?
SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, to złożony proces, który polega na dostosowaniu strony internetowej do wymogów wyszukiwarek, tak...
Reklama PPC — wszystko, co warto wiedzieć
Reklama PPC jest jednym z najkorzystniejszych i opłacalnych sposobów marketingu Twojej firmy w Internecie. Reklamy PPC są wyświetlane obok wyników...
Dlaczego strona nie zajmuje miejsca w rankingu Google?
Pytanie numer jeden, które wielu z nas zadaje przy zakładaniu nowej strony internetowej, brzmi: "Dlaczego moja strona nie zajmuje miejsca...
Audyt SEO — co warto o nim wiedzieć
Audyt SEO jest ważnym narzędziem do zrozumienia, jak witryna radzi sobie w rankingach wyszukiwarek. Może pomóc zidentyfikować obszary do poprawy,...
Dlaczego warto posiadać strategię content marketingową?
Możesz nie myśleć o sobie jako o content marketerze, ale prawda jest taka, że jeśli prowadzisz biznes, musisz nim być....
Prowadzenie grupy na Facebooku- 8 sekretów dla Twojego biznesu
Marketing na Facebooku to jeden z najpewniejszych sposobów na zdobycie wielu klientów dla Twojego biznesu. Jednak gdy niektórzy tworzą tylko...