Czas czytania:1 Minuty, 45 Sekundy

Ostatnia aktualizacja wpisu: 2022-10-06

Dostosuj ofertę do klienta

E-mail marketing jest świetnym sposobem, by dotrzeć bezpośrednio do klienta ze względu na swój osobisty charakter. Bazę klientów można bowiem podzielić na poszczególne segmenty, do których skierujemy konkretne komunikaty. Klient, który otrzymał ofertę idealnie dostosowaną do jego potrzeb na pewno poczuje się wyróżniony, szczególnie jeżeli przyjmie ona formę spersonalizowanej wiadomości. Tak buduje się lojalność klientów!

Presja czasu zachęca do szybkich zakupów

Bardzo często stosowaną techniką jest również wprowadzenie ograniczenia czasowego. Zamieszczając w treści wiadomości fragment w rodzaju „Tylko do końca tygodnia”, mogą Państwo sprawić, że klienci będą bardziej skłonni do podjęcia szybkiej decyzji. Czasu jest mało, a oferta jest atrakcyjna – nad czym tu się zastanawiać?

Jak przygotować mailing?

Teraz, gdy wiemy już, jak ważne są spersonalizowanie komunikatów i zastosowanie ograniczeń czasowych, warto przyjrzeć się procesowi przygotowywania kampanii. Pierwszym etapem będzie określenie grupy docelowej, które w przypadku kampanii opartej na spersonalizowanych ofertach ma absolutnie kluczowe znaczenie!

Gdy już wiemy, kto będzie odbiorcą naszego mailingu, będziemy musieli przeszukać listę odbiorców z zastosowaniem kryteriów wyszukiwania wybranych na podstawie określonej wcześniej grupy docelowej. Możemy zatem np. wyszukać osoby, które w ciągu ostatnich kilku miesięcy zrobiły zakupy powyżej 500 zł albo te, które nie robiły u nas zakupów już od jakiegoś czasu. Wszystko zależy od tego, czy w danej chwili chcemy nagrodzić lojalnych klientów czy raczej przypomnieć się tym, którzy o nas zapomnieli!

Bardzo dobrym pomysłem w przypadku spersonalizowanych wiadomości jest zastosowanie pola dynamicznego, dzięki któremu w wiadomości pojawi się treść wygenerowana w oparciu o dane zgromadzone na temat klienta. Dzięki temu będziemy mogli w jeszcze większym stopniu dostosować komunikat do jego potrzeb!

Lojalni klienci podstawą sukcesu w e-commerce

Opisane powyżej metody są obecnie stosowane przez coraz większą ilość sklepów internetowych w Polsce. Trzeba bowiem sobie zdać sprawę, że w tym sektorze koszt pozyskania nowego klienta jest na tyle duży, że dopiero na powracających klientach zaczyna się naprawdę zarabiać. Dlatego naprawdę warto postarać się o ich lojalność, sprawiając że z czasem staną się ambasadorami marki. Ciężko o lepszy sposób na osiągnięcie tego celu niż zaproponowanie im spersonalizowanych ofert, które dają im realną korzyść!

W przygotowaniu artykułu pomogła strona terdeals.com.

Wpis dodany przez:

Rafał Jóśko - Agencja SEO&SEM Woobox.pl

Od 1987 roku Fanatyk dobrego SEO oraz UX. Właściciel dobrze prosperującej agencji SEO & SEM Woobox oraz sklepów internetowych w konkurencyjnych branżach.

Kliknij na gwiazdkę i oceń!

Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni wpis Promowanie sklepu internetowego, czy może Google AdWords?
USG Następny wpis Czym jest rekondycjonowany sprzęt USG?