Czas czytania:2 Minuty, 56 Sekundy

Ostatnia aktualizacja wpisu: 2022-10-06

Użytkownicy Internetu są bardzo różni

Przede wszystkim nie należy wrzucać wszystkich użytkowników Internetu do jednego zbioru, gdyż tak jak różnimy się pomiędzy sobą pod względem osobowości, tak też podczas wizyt w Sieci da się zauważyć pomiędzy nami pewne dysonanse. Część z nich jest na tyle powtarzalna, iż ujęto je w ramy prawidłowości, a wiedza na ten temat może przydać się niejednemu właścicielowi sklepu internetowego. Nierzadko można więc spotkać w tym środowisku użytkowników totalnie negujących siłę reklam specjalnie wyświetlanych i za które trzeba uiścić opłatę. Osoby te uważają, że płatna reklama jest zła i nie koreluje z jakością usług świadczonych przez promowaną firmę. Często słyszy się również opinie, że skoro firma płaci duże pieniądze na reklamę, to jej oferta musi być droga, bo przecież taka reklama nie jest tania. Takie osoby nierzadko automatycznie pomijają sekcję z płatnymi wynikami i przechodzą do tych „bezpłatnych”. Brak opłat jest tu jednak tylko pozorny. W praktycznie każdej branży wyniki wyszukiwania są efektem pracy agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron, czyli tzw. SEO. Pomimo swojej nazwy, za obecność w tych wynikach również się płaci.

Inne typy odbiorców ofert sklepów internetowych

Idąc dalej tym tropem, możemy wyróżnić jeszcze co najmniej trzy rodzaje użytkowników oraz ich podejścia do reklam i innych przejawów popularności w Sieci danych sklepów internetowych, a są to:
– 
osoby uważające, że skoro kogoś stać na reklamę to ma klientów, a tym samym poziom usług musi być wysoki – takie osoby bardzo chętnie wybierają płatną reklamę Google AdWords, jeśli pojawi się ona w wynikach wyszukiwania,
– osoby nierozróżniające reklamy płatnej od wyników bezpłatnych (pracownicy Google dokładają wszelkich starań, aby coraz trudniej było odróżnić wyniki bezpłatne od linków sponsorowanych – obecnie nawet wygląd oraz umiejscowienie linków rozszerzeń zostały upodobnione, a jedyną rzucającą się w oczy cechą przy rozgraniczaniu wyników jest zielony napis: Reklama),

– osoby z zainstalowanymi Adblokami w konfiguracji blokującej również reklamy Google AdWords (są to najczęściej bardzo świadomi użytkownicy internetowi, nie zawsze mający jednak pojęcie, że wyniki bezpłatne są efektem pracy agencji SEO).

Efekt synergii dociera do każdego

W jaki sposób zyskujemy, jeśli nasza firma będzie wysoko zarówno w wynikach bezpłatnych, jak i w Google AdWords? To bardzo proste. Przede wszystkim istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, że osoby poszukujące danego produktu zobaczą nazwę naszego sklepu. Jest to szalenie istotne, ponieważ nawet jeśli ktoś nie kliknie w naszą reklamę, to być może w przyszłości skojarzy naszą markę, mijając np. sklep stacjonarny opatrzony jej logo i wspierający sprzedaż internetową. Ponadto możemy zastosować dwa różne przekazy marketingowe. Opis zawarty w płatnej reklamie może lepiej oddziaływać na określoną grupę osób i oczywiście analogicznie w przypadku wyników pozycjonowania. Użytkownicy widzący ten sam brand w wynikach bezpłatnych, jak i płatnych zyskują również większe zaufanie do naszej firmy. Idąc tym tropem myślenia firma, która jest na wysokiej pozycji w wynikach naturalnych i Google AdWords, pokazuje, że nie tylko stać ją na reklamę, ale jest również wysoko oceniana przez wyszukiwarkę. Ponadto użytkownik w momencie wyszukiwania danej frazy może być na wczesnym etapie decyzyjnym. Może dopiero poszukiwać informacji o naszym produkcie lub robić rozeznanie w wartych uwagi sklepach internetowych, w ten sposób trafiając na naszą stronę za pośrednictwem wyników bezpłatnych. Po tygodniu jednak plany dokonania zakupu mogą wejść w czyn i tym samym taka osoba trafia do zapamiętanego sklepu szybciej, dzięki linkom sponsorowanym z płatnej reklamy. Taki konsument widząc naszą stronę już wcześniej, z dużym prawdopodobieństwem będzie miała większe zaufanie do firmy. Należy więc pamiętać, aby traktować pozycjonowanie i linki sponsorowane jako elementy zintegrowanej strategii marketingowej, a nie alternatywne źródła pozyskiwania ruchu dla domen zajmujących się handlem internetowym.

Za konsultacje merytoryczne dziękujemy platformie RedCart.pl.

Wpis dodany przez:

Eliza z obcasywsieci.pl

Od 2012 roku dzieli się wiedzą i pasją z internautami. Absolwent Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji. Doświadczony pedagog z ciekawymi przemyśleniami dotyczącymi różnych sfer życiowych. Publikuje na obcasywsieci.pl od 2014

Kliknij na gwiazdkę i oceń!

Średnia ocena / 5. Liczba głowsów:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni wpis Jak wybierać środki czystości?
Następny wpis Mailingi z kuponami rabatowymi – świetny sposób, by uzyskać lojalnych klientów w e-commerce
Total
0
Share